• החשבון שלי

  • התחברות

  • 08-6558817

  • mystudio0803@gmail.com

X
Whats App
איך אני יכול לעזור לך

אפשר לאכול הכל

פיצה, המבורגר, עוגיות? איך זה אפשרי? ובכן, להכל יש מקום, אין דבר שאין לו מקום. יש אנשים שינחו אותך להימנע מכל אלו – כדי להימנע "מאפקט הדומינו", המתרחש כאשר אוכלים דבר אחד שיש לו אפקט של "תן לי עוד", כיוון שזה מוביל לכך שיש רצון "לקחת/לקבל עוד". וכאשר מדובר בכל הנ"ל, אולי זה יכול להוביל לאכילה מוגברת של אלו. מעבר לכך, שהתהליכים הפיזיולוגיים שאכילה של מזונות כאלה יכולים לייצר... ובכן, יש אנשים שפשוט לא היו ממליצים על זה.

שאכילה של מזונות כאלה יכולים לייצר... ובכן, יש אנשים שפשוט לא היו ממליצים על זה. מנגד, יש אנשים שאומרים שלכל דבר יש מקום, במידה הנכונה, בהנאה הנכונה – וזה אפילו נדרש, שכן אם מנסים להימנע – אז כמו יש טיימר שסופר לאחור עד "הפיצוץ"... עד האכילה הבלתי מבוקרת, "בלתי נמנעת"... ואולי זה נכון, עבור אנשים שחווים דפוס כזה, שאם הם מונעים משהו מעצמם – הם יימצאו דרך להשיב אותו, בריבית דריבית. בכל אופן – יש 2 גישות שהבאנו כאן, לצורך העניין – ובגישה השנייה, נדמה שיש מקום לכל הנ"ל, במידה וזה "במידה".

הגישה הראשונה היא על טהרת הבריאות, הגישה השנייה מאפשרת אכילה רגשית, מאפשרת אולי 20% ג'אנק ומתוקים, אם נרצה להגיד זאת כך.

כסודות המאזן הקלורי

             לכל אדם יש כמות מסוימת של קלוריות שהוא שורף באופן יומי ושגרתי -  אם מכניסים פחות מכך, האדם שורף שומן, או מכניסים יותר מכך – הוא צובר שומן – או זו לפחות התיאוריה. אפשר להתחשב בזה כדי לדעת כמה קלוריות אפשר להכניס לגוף, או למה כדאי להתייחס כדי להשפיע על האופן בו נשרפות הקלוריות מדי יום. מה שמשפיע על "סף השריפה", הוא בין היתר – מסת שריר, משקל, גיל, מין, גובה, אורח חיים יושבני/פעלתני, אימונים וכן הלאה

              אם גילינו שמשה שורף 2,000 קלוריות ליום, נדע שאם הוא יכניס 1,900 קלוריות, הוא יהיה בגירעון קלורי של 100 קלוריות לאותו יום – ועל כן ישיל 100 קלוריות ממשקלו, שזה עדיין לא קילו שומן, אך יכול להתקרב לשם.

              אם משה הכניס 2,100 קלוריות – אז הוא דווקא בעודף קלורי, במאזן – של 100 קלוריות. קרוב יותר לצבירת קילו שומן (אף במעט) מאשר להשלתו, באותו יום.

              אם משה הכניס 2,000 קלוריות באותו יום – הוא באיזון קלורי ואין השפעה (מבחינה תיאורטית) על מאגרי השומן בגופו (שוב, תיאורטית, שכן תנאים אחרים משחקים כאן, גם כן).

              הדרך להתנהל עם הדבר – היא לדעת מהו הערך הקלורי של המזונות שמשה אוכל – כך שהוא יידע אם הוא אוכל יותר או פחות מהמאזן המשוער היומי שלו.

התנהלות עם הערך הקלורי שבמזונות

              ·       דיאטנית, או (אתה עצמך) יכולה לבנות לך תפריט מותאם אישי – שיש בו את ההערכה הקלורית שתצבור ותכניס לגופך, על בסיס המזונות שבתפריט. ייתכן שהתפריט יהיה מותאם למזונות האהובים                   עליך, כך שזה יהיה נחמד.

               ·       להסתכל על תוויות המזון – מה הערך הקלורי המופיע בהם? כמו גם, שאר רכיבים תזונתיים שמומלץ להתייחס אליהם.

               ·       להתבונן באתר food dictionary

               ·       כמו גם באפליקציה my fitness pal  לתיעוד התנהלות תזונתית ושאר פריטים

התנהלות תזונתית עם מאקרו-נוטריינטים

             ·       פחמימה – אנרגיה זמינה לגוף – פחמימות פשוטות הן אנרגיה מהירה (ואפקט של היי, שיכול להוביל לקריסה), ופחמימות מורכבות הן איטיות יותר לפירוק ועל כן לא מעניקות את אותו אפקט. יש שימליצו            על פחמימות מורכבות, עקב כך.

             ·       חלבון – תומך בבניית רקמות גוף – כמו שריר, עור, שיער וכיוצא בזה – תומך בהקניית תחושת שובע לאורך זמן. 

             ·       שומן – שלל היבטים חיוביים כמו גם ספיגת ויטמינים, מינרלים חיוניים וכיוצא בזה.

               אלו, בין שאר הדברים – שהייתי רוצה להגיד למתאמן המתחיל. הרשימה עוד ארוכה, אך לצורך העניין – כתבה זו תקוצר למפרע, כדי להשאיר טעם לעוד וכדי לא לצאת מהאיזון הקלורי-המידעי 😉 תודה                  שקראת, מקווים כי זה תמך את מסעך.

אהבת? מעוניינת בליווי אישי של תזונאית

© כל הזכויות שמורות | עיצוב ובניית אתרים סלסי.נט