• החשבון שלי

  • התחברות

  • 08-6558817

  • mystudio0803@gmail.com

X
Whats App
איך אני יכול לעזור לך

המאזן הקלורי וסודותיו

אין זה סוד, שכדי להוריד במשקל – צריך להכניס פחות מאשר מוציאים. כלומר, אם הכנסתי 1000 קלוריות, והוצאתי 1,001 – אז הורדתי במשקל, בסך של קלוריה אחת.

כדי להוריד קילו שומן, יש שיגידו שמתבקש להשיל משהו כמו 7,000 קלוריות. כך שככל שנתקרב להשלת הסכום הזה באופן תקופתי, כך נתקרב להשלת קילוגרמי השומן הללו. אם לדוגמה, נסיים את היום בגירעון קלורי לש כ-200 קלוריות, תוך 35 יום זה יכול להצטבר לקילו של שומן – בתאוריה.

כאשר הדבר ההופכי גם כן נכון – עודף קלורי של כמות זו, יכול להצטבר לעודף של שומן, בכמות ימים זו – או זו כאמור, התיאוריה.

מאזן קלורי ניטרלי – האיזון

מאזן קלורי ניטרלי הוא זה שאינו עודף ואינו נגרע – באם מדובר על אדם שכדי להתקיים הגוף שלו שורף משהו כמו 1,800 קלוריות, והוא הולך כל יום 40 דקות (כך שיש לנו עוד 150 קלוריות), כמו גם עובד במשהו פעיל כך שהוא זז הרבה ושורף עוד 200 קלוריות ליום – אז יש לנו 2150 קלוריות, לפי חישוב זה – שהגוף צורך ביום.

באם האדם יצרוך לא פחות, ולא יותר – אלא בדיוק 2150 קלוריות ליום – אז הוא לא יעלה במשקל ולא יוריד, אלא ישמר את הקיים. זו לפחות התיאוריה.

מאזן קלורי חיובי – כאשר עולים במשקל

לצורך העניין, אם נמשיך את הדוגמה – אם אדם יכניס יותר קלוריות מאשר ה-2150 שהקצנו קודם – אז הוא יכניס יותר מאשר הוא הוציא, ועל כן הוא בעודף.

אם הוא הכניס 4150, אז יש לו עודף של 2000 קלוריות ליום זה. אם הוא ימשיך כך לעוד כמה ימים – מבחינה תיאורטית, ייתכן שזה יספיק כדי לצבור קילו שומן. במידה והתיאוריה נכונה, על כל פנים.

עודפי הקלוריות נשמרים במאגרי הגליקוגן, שניתן לתאר אותם כמאגרי פחמימה בכבד ובשריר. באם המאגרים הללו מתמלאים – הגוף יחל למלא את תאי השומן ברקמת שומן – וזה מתבטא במה שאנחנו קוראים לו השמנה.

מאזן קלורי שלילי – כאשר מרזים ומשילים את המשקל

באם אדם מכניס פחות מ-2,150 קלוריות ביום – הוא במאזן קלורי שלילי. אם הוא הכניס רק 1,000 קלוריות ביום, אז תוך שבוע וקצת הוא אמור להיפטר מקילו שומן – באופן תיאורטי. אם כי, נציין, שבמידה וזו המטרה כולה – ייתכן שכדאי לבדוק את המניעים שעומדים מאחורי התנועה להורדת המשקל, שכן כל עוד זו לא חוויה מעצימה, ייתכן שאין היא הרמונית כל כך למי שמנסה אותה.

כאשר יש גירעון קלורי שכזה, הגוף משתמש במאגרי הגליקוגן שהזכרנו קודם – וכאשר הם מתרוקנים, הגוף מתחיל להשתמש במאגרי השומן שברשותו. זו הסיבה למעשה שאנשים משתמשים בדיאטות צום – כדי לעודד את הגוף לעשות שימוש במאגרי השומן שלהם, כך שהם יכולים לגשת לשכבת השומן ולשרוף את הקלוריות המאוחסנות בה – בעתות שכאלה.

מה אפשר לעשות כדי לשמור על המשקל?

ובכן, השאלה תלויה גם ביעד – יש אנשים שרוצים לשמר את המשקל, יש אנשים שרוצים להוסיף לו, יש אנשים שרוצים לגרוע ממנו. שאלה יותר טובה – היא למה זה חשוב לך. הרבה מאיתנו, אלו שנהנים להגשים מטרות – אוהבים לשאול את השאלה הזו – כי למדנו שכאשר יש לנו את ה-למה, אז האיך נהיה פשוט יותר, ומתגלה – כי אנחנו יותר מעוניינים בו.

על כן, אם יש לנו את ה-למה שלנו, יותר קל לדעת מה בדיוק לעשות. כך או כך, ניתן לחקור איך ניתן להכניס יותר, פחות או בדיוק את אותה כמות קלוריות שאנחנו מבקשים, כדי לשמר, להוריד ולהעלות במשקל – כרצוננו.

© כל הזכויות שמורות | עיצוב ובניית אתרים סלסי.נט