• החשבון שלי

  • התחברות

  • 08-6558817

  • mystudio0803@gmail.com

X
Whats App
איך אני יכול לעזור לך

חלבון – רכיב נהדר לבניית שרירים

חלבונים משתתפים ביצירת נוגדנים, הורמונים ובפעילות תקינה של המערכת החיסונית. הם למעשה, אחד הרכיבים הנהדרים והמתאימים לבנייה של רקמות שריר. עד כאן לגבי "למה חלבון הוא כזה נהדר".

בעת האימון – השריר נקרע. לא להיבהל. זה חלק מהעניין. הוא מתחדש, מתעצם ונהיה גדול יותר בעת המנוחה. בשלב זה – הוא צורך חלבון. האין זה נהדר, שבמקרה יש לנו חלבון בגוף שהשריר יכול לעשות בו שימוש?

כן, השימושיות של חלבון מתחילה להיות ברורה יותר ויותר, הלא כן?

אם כן, מה וכמה נרצה להכניס לגופנו, כדי לסייע לתהליך?

ובכן, אם נדבר על אנשים שלא מתאמנים – וזה כנראה לא רלוונטי למי שקורא את הכתבה הזאת, כיוון שהוא רוצה לבנות שריר – אזי שהכמות היומית המומלצת (לפי מדדים ותרחישים מסוימים שבעלי מקצוע מסוימים אמרו) 0.8 גרם חלבון לכל ק"ג של משקל גוף.

באופן כללי, אם אנשים אוכל באופן מאוזן ומגוון – הם כנראה יגיעו לזה בקלות, אלא אם כן הם אוהבים להיות בצום, או להיות בדיאטה שלא מאפשרת זאת מסיבה כלשהי.

עכשיו לחלק המעניין – מה לגבי אנשים שגם מרימים משקולות, או לפחות עושים סוג מסוים של פעילות גופנית? ובכן, כמו שישנה המלצה של 0.8 גרם חלבון לכל ק"ג של משקל גוף עבור אנשים שלא מתאמנים, אזי שיש המלצה דומה של 1.2-1.4 גרם חלבון לכל ק"ג משקל הגוף של אנשים שכן מתאמנים.

זוהי לא המלצה גלובלית. לכל בעל מקצוע המלצות אחרות. תלוי בהשקפה, בהבנה ובניסיון האישי שלו – וזה יכול להיות מאוד שונה בין מבני גוף שונים, יעדי אימון, וכיוצא בזה.

באופן כללי – יש שיגידו שמי שעוסק בספורט 3 פעמים בשבוע, אזי ש-1.2 גרם חלבון זה מספיק, באופן יומי. ומי שעוסק כל יום – אזי ש-1.4 גרם זה מספיק. אם כן, זוהי רק המלצה כללית, ואין זה תקף לכל אדם באשר הוא – יש לזכור זאת למפרע.

הדרך לחשב את הדבר

נביא שתי גישות שיכולות לעזור:

1.      חישוב גרם החלבון לסך כל משקל הגוף – אם המשקל מורה על 60 ק"ג, אז יש לנו 60 ק"ג כפל 1.2. שזה 72, אגב.

2. הגישה השנייה מבקשת לחשב את המשקל ללא אחוזי שומן – כך שאם באותו משקל של 60, יש 20% שומן – אזי שהוא יופחת מסך כל המשקל.

במקרה זה, 20% הם 12, על כן המשקל המחושב יהיה 48. 48 כפול 1.2, ייתן תוצאה אחרת.

לאכול את כל החלבונים

אז אם חלבון זה דבר כל כך נהדר – למה שלא ניקח מאה מיליון יחידות שלא, ותו לא – למה שלא נאכל רק חלבונים, למה שלא נרכיב כל דבר בתזונה שלנו מחלבון?

ובכן, הגוף צריך כמות מסוימת של חלבון – לא יותר ולא פחות ממנה, על כן זה לא יהיה יעיל, או אפילו "הגיוני" (כלומר, מתאים למטרות וליעדים), להתאים כמות גבוהה או פחותה מזו שהגוף באמת מבקש.

נוסף על כך – לחלבון יש ערך קלורי. באם ניקח יותר (או לצורך העניין, פחות) ממה שהגוף מבקש – אזי שתהא לכך השפעה על מאזן הקלוריות שלנו. אם ניקח מאה מיליון גרם חלבון במקום 70, סביר להניח שנהיה בעודף קלורי עקב כך.

על כן, לא נמליץ על הדבר כיוון שמצד אחד זה לא יתרום לאיזון הגוף, ומצד שני זה כנראה יהווה אלמנט נהדר להשמנה שהיא דיי מיותרת (כי הרי מי חושב שזה רעיון טוב להכניס מאה מיליון גרם חלבון לגוף?).

נוסף על כך – יש ערכים תזונתיים בהרבה מיחידות התזונה – חלבונים, פחמימות ושומנים. חלבונים הם נהדרים, ועם זאת – הם חלק מהפאזל.

זה הכל לבינתיים, תודה על קריאתך.

אהבת? מעוניינת בליווי אישי של תזונאית

© כל הזכויות שמורות | עיצוב ובניית אתרים סלסי.נט