• החשבון שלי

  • התחברות

  • 08-6558817

  • mystudio0803@gmail.com

X
Whats App
איך אני יכול לעזור לך

לשרוף קלוריות מחוץ למכון – איך וכיצד?

עלייה במשקל? עלייה באחוזי השומן? סביר שמדובר בעודף קלוריות, שהצטברו להן על המאזן היומי. איך זה קורה? ובכן, לכולנו יש כמות מסוימת של קלוריות שאנחנו יכולים לשרוף באופן יומי. בין אם זה על ידי כך שאנחנו פשוט מתקיימים (הגוף עובד גם "כשאנחנו לא"), נושמים, ואף זזים – הן במסגרת מכון (ריצה, הרמת משקולות וכד'), והן במסגרת תנועה פשוטה ויומיומית כמו עלייה במדרגות, או הליכה לסופר.


למעשה, ככל שאנחנו זזים יותר, והגוף משקיע יותר אנרגיה כדי להניע את עצמו – כך יותר קלוריות נשרפות. אם אנחנו זזים פחות, והגוף משקיע פחות אנרגיה כדי להניע את עצמו (או שהוא משמר אותה מאיזשהי סיבה) – אז סביר להניח שאנחנו לא נשרוף אותה מידה קלורית כפי שהיינו יכולים, לו היינו משתמשים בטווח התנועה המקסימלי, או לפחות האופטימאלי שלנו.

מה זה NEAT?

הרגע הזה שאנחנו עוסקים בפעילות, שאינה קשורה לאימון כושר – ואנחנו עדיין שורפים כמות נהדרת של קלוריות – נקרא גם NEAT. או במילים אחרות - Non-exercise activity thermogenesis. התהליך הפנימי, המתרחש בגוף – מחוץ לחלל האימונים. תוך כדי תנועה יומיומית.

בין אם מדובר בהליכה לעבודה (או נסיעה לעבודה באופניים), אל מול נסיעה ברכב, בין אם מדובר בהליכה לאוטו, לסידורים, למכולת, לטיול בפארק עם הילדים, בעמידה אל מול ישיבה, בריצה כדי להגיע לאוטובוס, בקלוריות שנשרפות בזמן מאמץ בעבודה (בין אם מדובר בעמידה בשולחן עמידה, או בעבודות פיזיות כמו חקלאות, מלצרות, עבודות בניין – אל מול, לדוגמה – עבודות משרד). הרשימה עוד ארוכה ויכולה לכלול גם "עבודות-בית", כמו עבודות חצר, תליית כביסה, ניקיון הבית, בישול וכיוצא בזה.

למעשה, מי שהולך ברגל או נוסע באופניים, מחזיק בציון NEAT גבוה מזה שמדווש לשם ברכבו. מי שבוחר לעמוד על פני לשבת, מחזיק בציון NEAT גבוה מזה שבוחר לשבת על פני לעמוד. מי שעובד במלצרות, מחזיק בציון NEAT גבוה מזה שעובד במשרד, וכיוצא בזה.

באופן כללי, מבלי להתייחס לנתונים אחרים שיכולים להשפיע על זה – ציון NEAT גבוה יותר מרמז על שריפת קלוריות יומיות במידה רבה יותר (בין 200-400 או כך), באופן יומי. כל זה – מבלי להניח יד ורגל בשטח המכון. כמובן, שפעילות גופנית כחלק משגרת האימונים – יכולה להשפיע על המידה אף יותר, אך לא בזה אנו עוסקים כעת – אלא על ה-"בין לבין", במהלך היום-יום.


הגדלת ה-NEAT

על כן, אם רוצים להגדיל את הגירעון הקלורי, כך שיותר קלוריות נשרפות מדי יום – ניתן להשפיע על מידת התנועה שאנחנו מיישמים ובוחרים להוציא לפועל מדי יום – 

הפעלת מד צעדים בטלפון/שעון יכול להפוך את זה למשחק – יעד: 6,000 צעדים ביום (או כל יעד אחר)

ביצוע משימות-בית: כביסה, ניקיון, משחק עם הילדים, וכיוצא בזה

שיחות טלפון? תוך כדי טיול ברחבי השטח הפנוי והזמין (כמו חלל הבית, או הפארק אם ניתן)

יש מדרגות לצד המעלית? בחירה בהם תשפיע על טווח התנועה הנבחר.

אם מדובר בתפריט חיטוב ויש אתגר להגדיל את פעילויות ה-NEAT, ניתן לבצע הפחתה בסך הקלורי הניטרלי/שלילי בכ-200-300 קלוריות (הנחיה שלקוחות מסוימים מקבלים, במצב זה)

באם זזים פחות – זה לא אומר שיש זמן פנוי לאכול יותר – אלא דווקא להפגין מודעות מה נכנס – בחירה נבונה יותר בתזונה.


על כן, אם נסכם זאת – מצד אחד, זה יכול להיות נהדר להשפיע על הגירעון הקלורי בסך של כ-200-400 קלוריות כל יום, מבלי להוסיף עוד אימון או שניים לשגרת היום שלנו – ומנגד, זהו רק כלי, שיכול להעצים אותנו לקבל בחירות מושכלות יותר בנוגע לדרך בה אנחנו עובדים עם הגוף שלנו. על כן, שיהיה בהצלחה, תודה על קריאתך.

אהבת? מעוניינת בליווי אישי של תזונאית

© כל הזכויות שמורות | עיצוב ובניית אתרים סלסי.נט